Monday, October 10, 2011

nedräkningen har börjat

sitter med en kokande klump i magen och väntar på att få tillbaka den sista uppgiften i den allra sista kursen. att aldrig riktigt vara säker på om man har lyckats eller måste komplettera gör att mina nerver känns sorgligt exponerade. men snart. snart är jag färdig. ett sista seminarium imorgon och uppgiften som ska godkännas sen är jag undersköterska. amazing.

sen inleds jakten på jobb. det finns inga så det kan bli en utdragen process. och huset vi vill ha får vi se i stjärnorna efter. det enda positiva som kommer ur detta är att kiddot går ner till 15 timmar i veckan på dagis. plus eventuella arbetstider på timvik. det betyder mer tid att mysa. mer tid att klättra på väggarna och mer tid att driva varandra till vansinne. 

jag tror att jag får lägga upp en plan. och skaffa fler vänner vi kan dra till lekplatsen med.  

No comments:

Post a Comment