Saturday, October 29, 2011

i heart salander

jag brukade vara en rockig tjej. det var ös i mig, lite riv liksom. eller åtminstone brukade det kännas så. sen blev jag sjuk, friskare, mamma och någonstans på vägen slog min lilla osäkerhet ut i full blom. jag känner mig uttittad, fel och osäker i alla sorters sammanhang och från att ha varit en ganska cool katt (hannan, visst var jag väl det?) blev jag en pinsamt färglös version av mig själv (nåväl, jag har aldrig varit färgglad, men jag fanns i alla fall). tråkiga tröjor, vanliga jeans, mellow på smink planet och inget över sig drastiskt på hårfronten. jag är så trött på det att jag kan spy. men det är svårt att liksom "hitta" sig själv efter att ha tryckt ner sig själv i flera år. men hey, jag är på väg. klorna har haft ovanligt fräsiga färger senaste året och jag köpte en röd tröja häromsistens. nu handlar det inte bara om färg, för som sagt, jag är ingen "färgig" tjej. men till saken. h&m ska släppa en ny kollektion. en kollektion som jag är väldigt, väldigt förväntansfull inför. en kollektion baserad på lisbeth salander, ni vet, tuffbruds hackern i milleniumtriologin.

detta känns verkligen som någonting jag kommer att gilla, med en liten touch av mig själv (mesen) såklart. men man måste ju börja någonstans och det känns som om h&m ger mig en knuff i rätt riktning. hoppas nu bara på relativt plånboksvänliga priser.

No comments:

Post a Comment