Sunday, January 09, 2011

08.49

Godmorgon världen. Lilleman och jag ligger och myser i soffan. Fast det är mer trångt än mysigt när datorn också är med. Lucas tittar på svampbob och jag lyssnar på Athlete och retar mig på hur jag klippte honom igår. Lucas alltså. Jag kan inte klippa. Men det var så långt i nacken och igår när han satt i badet så tänkte jag, "what the heck" och klippte till med saxen. Men en virvel och statiskt vinterhår gör att en tuss liksom står ut från hans huvud. Tur är att den inte sitter mitt på huvudet på Stig Helmer vis. Så jag antar att det blev ganska bra ändå.

Vid nästa bad tar jag lite vid öronen också. Och så skulle vi gjort något åt luggen. Men jag är rädd att han kommer att det kommer att se ut som världens pottfrissa om jag gör det.

Oh my, vilka bekymmer man kan ha.

Nu ska jag tvinga honom att mysa lite mer, för imorgon börjar tuffaste kursen so far och jag orkar inte tänka på det just nu. Jag vill bara vara och önska mig 10 månader bort. Då är det över. Livet kan äntligen börja.

No comments:

Post a Comment