Saturday, January 08, 2011

Saturday

Vi började dagen med att tvätta och allt eftersom maskinerna är klara hittar jag fler och fler av mina basplagg fulla av tråkiga fläckar som inte gått bort i tvätten. Det är nytt år och egentligen borde jag fylla på garderoben med nya basplagg. Slänga dom vita linnena med fläckar, dom svarta topparna med upprepade sömmar och de svarta legginsen med slafsig resår. Men det är det tråkigaste jag vet. Att köpa basplagg. Kanske är det för att det känns som om det är det enda som finns i min garderob, grått, vitt, svart - bas. Färg är en utrotad art i min djungel av kläder.

Så det första jag ska göra imorgon är att sätta mig ner och beställa nya baskläder och sen ska garderoben rensas på allt som ens har en antydan till sunk. Det nya året kan inte får börja så sjaskigt. Eller hur?

No comments:

Post a Comment