Sunday, January 30, 2011

coffee is the fuel that keeps us going

(symaskinen på bilden är lika gammal som yours truly och firar därmed 25 år i år. ingen idag producerad elektronisk "hushållsmaskin" lär klara av att överleva så länge. vissa saker var helt enkelt bättre förr.)


någonstans efter den andra koppen kaffe hittade jag lite energi.





. jag klättrade på stegen i garderoben och lassade upp låda efter låda som har stått i vägen i lilla rummet.





. plockade undan den sista julstjärnan.





. skrubbade spis.





. dammsög.





. skakade mattor på balkongen så att dammet yrde.





. sydde påslakan med blåa stjärnor till kiddot, min stjärna. matchande set som mamma och pappa har.





. betsade pytte byrån som stått i det ena kökskåpet. den ska stå i hyllan vid stora byrån så fort den hyllan har sågats till och blivit fäst i väggen. funderar på att besta både hyllan och byrån också. I heart bets.





. tvättade sängkläder.





och sen åt vi falafel alá felix eller något sånt. gott. sen försvann resten av kvällen i ett nafs och kiddot fick badat, borstat tänderna och ligger nu i sängen och väntar på john blund. själv måste jag nog skriva ut lite saker till seminariet på tisdag och se till att plugga in lite fakta.





men annars tar vi det lugnt, sådär som man ska på en söndag. sambon sover i soffan och jag har ett avsnitt house som väntar på datorn.

No comments:

Post a Comment