Tuesday, January 18, 2011

Spring feelings?

Något annat här hemma har också fått vårkänslor. Sambon fick en jättefin orkidé med jättevackra vita blommor när han fyllde år i början av förra året. Omkring två månader senare tappade den alla kronblad och stängeln vissnade och dog. Jag tyckte det vara jättesynd att slänga den eftersom den fortfarande hade stora, fina och gröna blad nere vid rötterna, så jag lät den står kvar där på hyllan i köket och vattnaden lite när jag tänkte på det.

Och tur var väl det! För två månader sedan ungefär började det helt plötsligt växa upp en stängel och nu växer den som ogräs och har flera stora fina knoppar som väntar på att slå ut.

Det är tydligen så man ska göra med vissa orkideér. Glömma bort dem. Dock fiungerade det inte på dom jag hade i min förra lägenhet. Dom bara tappade alla bladen och tvärdog.

Men nu ser vi fram emot att fira in våren med fina vita blommor.

No comments:

Post a Comment