Wednesday, January 05, 2011

18.40

Jag överlevde dagens prövning. Fast det var med nöd och näppe. Och trött var jag när jag kom hem efter tre timmar som bara skulle varit en och en halv. Sen var det bara till att sätta igång och skala potatis och diska. Och vi stekte biffar så att det hade räckt till ett helt kompani.

Sen kom jag helt plötsligt på att pappa och familj kommer och fika imorgon, så nu står en plåt brownies i ugnen.

Apropå det så får gärna någon vänlig själ tipsa om fina formar typ 20x30 cm i keramik. Gärna med någon tjusig färg och med lite gammaldags stuk. Ett plus är om priset är överkomligt.

Funderar på att svänga ihop en sats brysselkex också imorgon. Mest för att det är så himla längesedan jag bakade sådana. Jag fårstår egentligen inte varför, det är ju så lätt. Och gott.

Men nu väntar sängen strax för lilleman som är helt slut efter en hel dag på dagis.

No comments:

Post a Comment