Monday, January 03, 2011

10.06

Så så var det måndag igen, fast vi fortsätter vårt lov ett par dagar till. Det var tungt att stiga upp i morse, för självklart väljer Lucas att vilja stiga upp som tidigast de morgnar som jag inte kan få någon sovmorgon. Men det ordnade upp sig efter lite frukost. Fast hans mamma var inte på något solskenshumör fram till dess.

Sen dess har vi inte gjort så mycket mer än myst i soffan. Dock står muffinsen till en eventuell playdate i ugnen och ett mail har skickats iväg till mentorn i skolan. Och så fort Sambo har stigit upp hade jag planerat en vals med dammsugaren och kanske, kanske hade jag tänkt att återuppta kontakten med dammvippan. Det är en läxa jag har lärt mig här i livet, köp inte svarta möbler om du inte älskar att damma. Det kvittar hur snygga dom är, damm är ju ingen fashion faktor.

No comments:

Post a Comment