Friday, November 25, 2011

ändrade planer

idag var det tänkt att vi skulle packa in oss i bilen och åka till stan och handla lite julklappar. men nyss ringde dom från jobb och frågade om jag kunde byta så att jag jobbar sju timmar idag istället för fem timmar imorgon och ja, det gör jag gärna. jag vet att det inte är samma betalt, men det bekymrar inte mig. det betyder ju istället att helgen blir "hel".

men det betyder också att vi måste slåss med alla andra skogstokiga lördagshandlare imorgon, för annars kanske det vi skulle handla tar slut. alla slåss ju om röda mattor, ljusslingor och julklappar i detta nu. inte för att jag bryr mig så mycket om just dom sakerna. på listan stod det mest grejor till kiddot, små bilar från "bilar 2", "bilar 2" filmen och en bilar chokladkalender. det märks att han är inne i en "bilar" period just nu, va? själv hade jag tänkt hugga en röd matta till köket, en röd vattenkokare och en hel hög med blockljus. kanske en och annan gardinslarv också för att höja stämningen i vardagsrummet. annars håller vi julpyntet på en ganska neutral nivå. lite rött, lite grått och m y c k e t ljus.

hur pyntar ni i jul?

No comments:

Post a Comment