Friday, November 04, 2011

jag vill... men så säg det då för bövelen.

kiddot är inne i en lite småstörig period just nu. han har blivit mästarnas mästare på att cliffhangra och det driver mig till vansinne.

scenario 1.
kiddot drar med mig ut i köket och står och hänger utanför skafferiet.
- mamma, jag vill ha..
- ja?
- mamma, jag vill ha..
- vad vill du ha för något?
- jag vill ha.. jag vill ha...
- v a d vill du ha?

scenario 2.
sitter och tittar på tv. programmet han för närvarande har tittat på är slut.
- mamma, jag vill titta på..
- vad vill du titta på?
- jag vill titta på.. ehm titta på..
- vad vill du titta på för något?
- jag vill titta på..

så håller vi på i all oändlighet. fast egentligen inte. det brukar sluta med att en av oss får ett totalt sammanbrott (jag) och en av oss bryter ihop i tårar (kiddot) på grund av dålig kommunikation. och kanske är jag partisk, men jag tycker att det faktiskt är han som behöver slipa lite på sin förmåga att kommunicera.

No comments:

Post a Comment