Wednesday, November 16, 2011

juleljus och vinteris.

i morse var det alldeles frostigt ute. trots att jag var ute tidigt och ville ha på vinterdäcken har tiden inte sammarbetat med mig så dom har ännu inte åkt på. grillen står kvar på balkongen och inte i källaren där den borde. kiddots sommarleksaker ligger också kvar, lite sandsaker och en låda, men att ta in dom känns som en resa till sibirien. till fots. utan skor. och med kristina lugn som enda sällskap.

vi är fortfarande snuviga, jag gissar på att det kommer att hålla i hela vintern. jag surfar efter julgardiner på nätet, men inser att jag nog får ta tag i det och sy egna. pepparkaksdegen, jästen och sffran väntar på julbak och jag längtar efter att få upp stjärnor och juleljus.

jag är sugen på julen detta året. jag måste ha slagit huvudet eller något.

No comments:

Post a Comment