Tuesday, November 08, 2011

hallå, hörrö du. vart tog helgen vägen?

vips så var det tisdag. måndag höll jag på att skriva, men den försvann ju också i ett nafs. igår.

helgen (+ måndag) var fullspäckad. lördagen bjöd ju på dop av allra finaste lilla keya, och vilket dop sen. så fint det var. prästen var urgullig och keya charmade dom alla. tappade nappen i dopfunten  och slabbade med dopvattnet. under sista låten höll hon på att somna med huvudet mot sin lilla råttis på min bröskorg. gulliga unge. sen blev det fika och jag hjälpte till att röja och det blev ganska sent innan jag rattade hem och då var jag helt slut.

söndagn bjöd på dop igen. men denna gången fick jag och ett litet sjukt kid stanna hemma. så vi bakade kaka, dammsugade och våttorkade och putsade till alla de virkade rutorna som bara låg i en hög och såg ledsna ut. sen kom sambon hem och vi gick och lade oss. ungefär.

igår hade vi långfika med m och tyramelker i magen. man får ju passa på nu när den lill* kan ploppa ut vilken dag som. sen var det bara att ta tag i annat tråkigt som tvätt och att gå och handla någonting att laga till middag, sen var den kvällen också till ända. vi satte också in stora sängen till kiddot och han somnade och stannade kvar i den hela natten. duktig kille.

lite så snurrar livet på här hemma. just nu är vi lite krassliga så då händer det mindre än vanligt. men annars händer det inte så mycket ändå. vi trivs så.

idag ska vi bara kurera oss. min stackars hals verkar känna på vad än det nu är som drabbat kiddot och den är torr och sårig. kiddot å andra sidan har mer energi än tusen små ponnisar som varit instängda över vintern. galen panna. och mellan varven hostar han så att han håller på att hosta upp frukosten. stackare.

en cheescake ska vi också slänga ihop. det är min största craving just nu. det och satsumas.

nu; soffläge och varmt ingefärsvatten. och hosticin för kiddot.

No comments:

Post a Comment