Thursday, November 24, 2011

wishlist v.1.0

ok. det är ju då så att jag inom ett par veckor fyller år. 25. bara några veckor efteråt är det jul. när jag tjatar på mina nära och kära att jag vill veta vad dom önskar sig, kontrar dom bara med samma fråga. därför har jag plockat ihop ett par prylar i en bild. ett litet kollage, if you will. lite ting som jag vill ha, men kanske inte köper åt mig själv (för att jag är förr.. snål?). anywho, here comes.


ponybrown diary. i något sött som socker vill jag skriva upp alla mina åtagande under nästa år. jobb (förhoppningsvis långvarig och fast), spännande konserter eller annat kulturellt som jag ska ha som nyårslöfte att gå mer på, böcker jag läser, adresser till mina kära, saker som jag inte får glömma och saker som jag vill minnas för evigt. kanske jag t o m får chansen att skriva upp ett eller annat skrivarjobb eller annat som gör gott för själen. man kan hitta den på ebay, skriv ponybrown i sökfältet och kör på någon från korea, eller klicka h ä r. helst mint. brun går också bra. got it? (går att hitta för drygt 130 spänn, vilket nog är rena fyndet!) Finns en massa annat smått och sött från ponybrown som också gärna hade fått hitta hem till mig.

. snyggaste röda jeansen från vila. kostar i runda slängar 400 pix och är snygga som få. tänk rockig tisha, stora örhänge och solsken i blick. fabulous.

. rockig tisha från gina tricot. 99:-

. kanske en fin bak/kok/matbok. en sån som man inte köper till sig själv, men som är trevlig att bläddra i. en sån man kan ha på en fin tavellist i köket sen och som får folk att tro att man är världens hejare i köket. (tänk leila lindholm, lisa & monica eisenman)

. något kul från yankee candles kanske. luktegott till bilen eller nåt annat spännande. vi tycker om när det luktar gott.

. nytt skal till ajfånen hade inte heller suttit fel. gärna ett i läcker färg och med lite gummikänsla. annars funkar en ajfån wallet med plats för kort också bra, en fördel är dock om där är plastficka för körkortet. skalet på bilden kommer från teknikmagasinet för 75 something kronor och wallets kan man hitta på ebay, skickas från hongkong och kostar dryga 20 spänn inklusive frakt och sånt. kanske ett som matchar min nya fina kalender *hint hint*

. ljusstakar till blockljus. dessa finns på ikea och kostar 129 resp 199:- 

. vad som helst som kommer från the balm. mest för att deras förpackningar är sjukt snygga men också för att innehållet är great. 

. en ny stor fin mugg att dricka mitt ingefärsvatten i om dagarna. typ den från indiska för 69:-. det viktiga är att den är lagom stor och rysligt fin.

. skor från skopunkten. snygga rocket dog kopior som just nu är på rea för 249:-. ok, orginalen är way mycket snyggare men också tre gånger så dyra. knockoffs is the shit.

. nagellack, nagellack, nagellack. typ guld. rött metallic, silver och guld glitter med ganska mycket korn. sånt som passar ny i jul och nyårstider.

. pengar tas också tacksamt emot.

No comments:

Post a Comment