Thursday, November 03, 2011

jag är ingen underbara clara, men ändå.

nyss hemkommen från jobb sitter jag i sängen med datorn i knät. hjärnan är totalt uppvarvad, men kroppen den är trött. innan jag stack iväg till jobbet började jag se slutet på mormorsrutefilten. jag har hunnit göra mååånga rutor, men än krävs det ett par till. men jag har börjat trimma dom rutor som är klara på lösa trådar så att det bara är att sy ihop hela historien sen. eller virka ihop den, eller nåt. jag vet inte hur man gör det än, men det finns säkert en ytterst användbar guide på youtube. det var ju trots allt där jag lärde mig göra rutorna från första början.

kiddot fick stanna hemma från dagis idag också, men idag är det för att en viss krasslighet börjat uppstå. han är lite varm, efter vår inte alls så diskreta utfrågning kom han fram till att han har lite ont i halsen, jag vet inte, det är svårt med barn. men han är faktisk lite irriterad, hes och skrällig och sådär. men vi hoppas att det hinner lägga sig för i helgen har vi dop x2 att gå på. därför är morgondagen fullsmockad med aktivitet. det ska bakas i runda slängar 80 kanelbullar här hemma, doppresenter ska hämtas och kläder ska ses över. dessutom fick jag avi på en tävlingsvinst idag, så det ska bli kul att hämta ut den.

fullt upp alltså. dessutom skulle vi behöva tvätta lite.

men nu känns det som om det är lägga att lägga huvudet på kudden och sluta de blå.

No comments:

Post a Comment