Monday, November 28, 2011

tjära och fjädrar, I tell you!

alltså jag älskar hundar. hundar är golliga. hundägare som inte plockar upp äckelbajs efter sina hundar är i n t e golliga. dom borde avlivas alternativt tvångsmatas med det (ägarna alltså).

det är nämligen inte så jäkla kul att vara den som är ute på en liten mysig promenad med sin vagn och helt plötsligt hör ett äckligt slemmigt liksom "squoosh" från däcket och inser att det där lövet, det var inget löv (jag hade lämnat glasögonen hemma) utan en stor äcklig hög som nu ligger utsmetad över hela däcket och trottoaren. nu börjar det verkligt roliga. nämligen; hur i helvete ska jag få väck hundskiten från däcket? torka med löv? ahahahah, inte en chans, det är ju större risk att skiten sitter på mina vantar än på lövet liksom. peta med pinne? jo, lycka till, det är lika effektivt som tändvätska för att släcka en villabrand. så man får leta upp en vattenpöl. köra i den fram och tillbaka i sådär tio minuter tills man tycker att folk glor lite konstigt på en, sen får man försöka köra lite i grus och till sist när man kommer in på innergården får man låsa hjulen och liksom dra hela vagnen i gräset, lossa bromsen, snurra på hjulet och göra om proceduren. om man ändå (som vi) hade mer skit kvar, då får man köra aggresivt rally där inne på graäsmattans kant för att försöka få väck det.

det är nämligen inte så kul att köra in hundbajs i tvättstugan, eller stoppa in det i bilen. så i julklapp hoppas jag att alla icke uppllockande hundägare får en stor paket hundlort under granen.

You're welcome!

No comments:

Post a Comment