Friday, November 11, 2011

i-landsproblem och sånt.

igår var jag på anställningsintervju. den gick bra. jag har ett timvick extra om jag vill ha det. eventuellt i hemtjänsten. om jag vill. på ett vis vill jag (jag menar, vem vill inte tjäna pengar? dum fråga liksom.) men å andra sidan så trivs jag så bra där jag redan är. där har jag börjat känna mig hemma och trygg och jag älskar mina arbetskamrater. det är viktigt. man måste trivas med sitt jobb. så jag vill bara vara där, men dom har inte så många timmar att erbjuda. just nu.

så, valet är inte så lätt faktiskt. däremot kan man ju testa och se. känna efter vad magen säger under tiden. efteråt. kanske trivs jag jättebra, kanske är det inte för mig.

jag fick även hoppa in lite på jobb igår. en av de andra avdelningarna. det gick bra. man känner ju sig lite obekväm när man inte är hemma i deras rutiner, men i grund och botten är ju arbetsuppgifterna de samma. så kanske kan man komma in i det där ordentligt och alternera mellan avdelningarna. det skadar ju inte.

så hux flux sov vi över hemma hos mamma igår. men nu är vi hemma. jag har duschat och målat klorna. det är ju bröllop idag. nej, såklart inte mitt. men jag är ont i halsen och lite snuvig och längtar redan hem igen efter att få krypa upp i soffan med min påse med ostbågar och julmust. och lite choklad. och resterna av cheesecaken i kylskåpet. jag är liksom inte på bröllop humör idag. 

fast jag önskar brudparet all lycka. i do.  

No comments:

Post a Comment