Sunday, March 13, 2011

"as i'm swimming through the stereo, i'm writing you a symphony of sound"

maten är i ugnen ochag sitter och glor på das internet, alldeles ifrån mig av shoppingsugenhet. känner att jag måste få tag i en massa, nytt fint, tuggummipastelligt och sött till lägenheten. såna där små prylar som gör att det känns hemma. mysigt. den rosa retroradion ska fram ur gömmorna (var kan jag ha lagt den?) och jag önskar mig turkosa vispskålar (till och med när jag ska ljuda det ordet i huvudet så blir det vipsskålar, tur att jag vet hur det stavas), en lurvig matta i vardagsrummet (eventuellt beige och helt säkert rund), en gammal byrå som jag kan måla om, eller ett soffbord, eller något annat gammalt, billigt, billigt som kan bytas ut när färchocken inte känns så rolig längre. och nya bokhyllor. massor av bokhyllor.

och nu håller jag på att förgås för att jag inte kan köpa allt nu. anledningen till detta är främt;

. jag hittar inga saker j u s t nu på nätet.

. ingenting har öppet en söndagkväll.

ok, i huvudet kändes det som oändligt många fler anledningar, men det var visst bara dom.

nu ska jag äta kyckling i ugn med gojs och ris.

No comments:

Post a Comment