Wednesday, March 16, 2011

pros and cons


denna dagen hittills har varit både bra och dåligt. på plussidan;

. jag fick träffa min fina vän och skratta av mig lite.

. jag hittade ett nagellack på rean.

. jag fick paket på posten

. jag hittade min soulmate med hjälp av någons ipod spellista. best taste in music ever.

. min fina vän har boken jag behöver till skolan och jag fick gärna låna.

på minus sidan finns;

. jävla bllåsväder av arktiskt slag.

. hittade inget bra block.

. hittade inga vipsskålar

. tjafsgubben på ica som gnällde om att det tog två sekunder för lång tid för mig att peta upp körkortet ur plånboken så att han kunde scanna det. men vafan, är en framsträckt näve/blick upp i taket/visslande på turkisk popsång den universala gesten för kan jag få se din legitimation, tack?!

. faktumet att jag inte vågade fråga vems ipod det var som spelad sån skönsång och att jag därför aldrig får reda på varken vem som är min soulmate, eller vad låtarna/artisterna heter. det är så att man nästa vill gråta. (vet ni vilken låt detta är; nananaaananaa dirty train, where you gone to, nananaaanana (eller nåt) det lät som en yngre med pubertal version av bob dylan.)

. jag glömde låna boken av min vän.

. jag var för mätt för att äta kaka idag när det kändes ok att unna sig.

nu ska jag riva upp mina paket, checka innehållet och sen springa iväg och hämta min älskade unge.

No comments:

Post a Comment