Saturday, March 05, 2011

"did spring fall upon us, just over night?"

kan solstrålarna på mitt fönster betyda att det är våren som kommer, månne? jag känner något ovant i kroppen. en längtan efter att komma ut. funderar på om converse och skinnjacka funkar idag, eller om det är till att vara överdrivet optimistisk. jag vill vara optimistisk. nu åker vintern ut banne mig, men tyvärr får nog ful-men-varm-jackan hänga med ett tag till.

kiddot springer runt och tokskrattar. det har han gjort hela morgonen. åt sig själv, mig och allting i lägenheten, men mest åt sig själv. kanske har han också vårkänslor. honom ska vi i alla fall lämna bort idag. han ska till farmor och jag och sambo darling ska iväg och shoppa. och äta gott. vad är det som har blivit fel när fikan lockar mer än shoppingen? nåja. thats the way it is.

No comments:

Post a Comment