Thursday, March 03, 2011

"crazy is just a definiton on different ways to see whats normal"

sitter i soffan och har två uppgifter kvar på denna kursen. kursen som slutar med nästa vecka. det känns överkomligt, men jag är så dödens trött. lade skolarbetet åt sidan för dagen i hopp om att något vettigt kunde bli gjort här hemma men jag orkar inte. jag orkar inte dra fram strykbrädan och stryka dom nya gardinerna. jag orkar inte sortera alla kiddots leksakslådor, för jag vet inte vad jag egentligen kan kasta utan att han går bananas inom två veckor. jag orkar inte dra ut varenda bok (och annat skit som inte ska vara där) ur bokhyllan och skrubba rent (läs; damma). det känns som alldeles för stora projekt. jag får inte plats med skiten ändå. jag tror att jag behöver nya möbler, dom vi har är helt enkelt inte tillräckligt praktiska (läs; dom sväljer inte tillräckligt mycket av vår skit).

för att städa måste man dessutom ha musik. samobon sover = ingen musik.

vi har en inbokad dejt på lördag (vi har alkltså barnvakt och kan göra vad vi vill), men just nu känns det mer vettigt att kiddot och sambon tar dejten så att jag kan få feja och dundra bäst jag vill här hemma.


(bokyllan på bilden kan jag väl få + en stor rund grön matta och lite fler bokhyllor sidan om, det får ju t.o.m plats i vårt vardagsrum så det måste ju nästan vara ödet? eller?)





No comments:

Post a Comment