Sunday, March 13, 2011

"what came from the heart, can never be wrong"

sambon sover länge idag (han ska jobba i natt) så jag och kiddot har haft dagen för oss själva såhär långt. vi har plockat, fixat och donat, städat toalett, vattnat blommor, målat på varsitt håll, skrubbat och fejat, inpregnerat skor. sen bestämde vi oss för att ta paus, äta lunch. kiddot var inte så bestämd med vad han ville ha så jag föreslog att han skulle gå och titta på svampbob och mysa medan jag vispade ihop plättsmet och började steka.

det blev himla tyst i vardagsrummet och jag smög in för att kolla att det inte var hyss på gång, då hade lille killen somnat. han var helt slut. så jag får steka färdigt plättarna och vira in dom i folie, så får vi fika när han vaknar.

ibland är det dom små sakerna som tröttar ut, och det har ju faktiskt varit en ganska aktiv helg.

No comments:

Post a Comment