Tuesday, December 28, 2010

I do?


Ibland när jag sitter och tittar på vackra fotografier på nätet ramlar man över de klassiska bröllopsbilderna. Traditionella vita klänningar, kyrkor och risgryn. Det är vackert. Verkligen. men om jag någon gång skulle säga -I do, lär det inte ske sådär.

Jag vill ha något som inte är så stelt. Ok, jag erkänner, jag har lagt ner en del tankar på det här. Men erkänn, vilken flicka har aldrig fantiserat om ditt drömbröllop, oavsett hur den drömmen ser ut. Jag vill ha något annorlunda men ändå vackert. Det där med svart kostym och vit klänning är ju inte ett dugg vi. Något sådant här vill jag ha.

Ok, jag lär inte dö av att ha vit klänning.

HÄR hittar ni ett jättefint bröllop. Fotografen är Angelica Glass och hon är helt AMAZING. Hennes nya blogg finns HÄR.

Jonas Peterson är en annan stor inspirationskälla och han har plåtat massor av fina bröllop.

DETTA är mer tradionellt men vackert som få. HÄR och HÄR är fler superfina bröllop. DETTA är en favorit mest för blomsterarrangemangen och propsen.

Men DETTA är min all time favorite. Jag älskar detta bröllopet. Helt underbart.

Fast egentligen tror jag inte att den mannen kan åstadkomma dåliga bilder.



HÄR kan man hitta en massa inspiration inför ett eventuellt stundande bröllop.


Sanningen är att jag ibland önskar att jag kunde bli bröllopsfotograf, det är ett av mina drömyrke, med betoning på dröm, för det finns inte i min framtid.

No comments:

Post a Comment