Saturday, December 25, 2010

Eggs and ham

Skinkan står i ugnen och griljeras, dyr som ocker var den så jag hoppas att den smakar gott. En svängom med dammsugaren har jag också lyckats ta mig för. Älsklingen diskar och jag känner hur det kryper i mig av olust inför vårt kaotiska hem. Lillemans leksaker ska sorteras en dag när han sover. Men allt det andra då. Rummet som ser ut som ett förråd? Sovrummet som ser ut som om ett krig har utspelats där och garderoben är bara så hopplös att man vill gråta.

Men problemet stavas organisation och val av förvaring. En trip till IKEA är ett måste snart. Nya lådor ska inhandlas för förvaring. Jullådorna i garderoben som inte ens packades upp i år ska ner i källaren och skåpet med sängkläder och gardiner ska städas ur och vikas om, för där ska verktyg och strykjärn också förvaras.

Usch, blir trött bara av att tänka på det. men det måste göras innan jag går in i fullskaligt panik-mode.

No comments:

Post a Comment