Friday, December 17, 2010

Bad day

Den här dagen börjar definitivt sämre än vad jag hade hoppats. På grund av all snön som kom inatt var det helt omöjligt att få ut vagnen, så jag bestämde att vi skulle gå. När vi kommer ner i tvättstugan och ska stjälpa in första maskinen tvätt visar det sig att hela displayen på maskinen är intryckt och det går omöjligt att tvätta. Så det var bara att börja promenera till dagis. Jag måste säga att Lucas var exemplarisk. Han gick största delen av vägen och höll mig i handen hela tiden. Underbart.

Sen pulsade jag hem och sjulle ringa till fastighetsskötaren, men det visar sig att trots att de har telefontid mellan 8 - 17 så är det ingen som svarar och telefonsvararen fungerar inte. Det finns ett nummer för akuta ärende, men det vågar jag inte ringa. Kopplades dit en gång av misstag och blev utskälld eftersom mitt ärende inte var akut. Jag hatar att bo i hyreslägenhet ibland.

Sen visar det sig att en av tjejerna som jag ska göra grupparbete med är sjuk så vi får flytta träffen till på måndag och nästa vecka fungerar egentligen inte för mig, men jag får lösa allt det på något annat vis. Jag hatar att vara beroenda av en massa andra människor när det gäller skolarbete. Jag vill göra mitt, vara nöjd och få betyg. Däremot hade jag aldrig klarat mig utan den gemenskap och det samarbete som arbetskamrater ger i på en arbetsplats.

Nu ska jag koka kaffe och jaga fastighetsskötare.

No comments:

Post a Comment