Thursday, December 30, 2010

Bojkott

(Bilden är ett montage och reklambilden är fräckt stulen direkt från FELIX hemsida)

Alldeles nyss bestämmde jag mig för att jag skulle vilja (jag kan inte eftersom jag vägrar traska genom hela byn till ICA istället) bojkotta COOP som the place to go för mat i detta hushållet.

Igår var jag nere och skulle ha risgröt, FELIX risgröt, men se det hade dom inte av den anledningen mummel mummel (dom hade inte den gröt jag skulle ha för tydligen hade dom den i munnen) men dom hade COOPs egna. Jaja, det kan väl inte vara såå stor skillnad.

Men se det blev jag varse att det visst var, nu när det var dags för lite god grötlunch. Jag lade för mig i min skål av den vattnigaste, faddaste, tråkigaste, smaklösaste, sämsta risgröt jag någonsin ätit. Så nu måste jag inom en snar framtid bege mig till närmsta affär som faktiskt har ett ordentligt utbud av livets goda.

Eller om FELIX ser detta; Vi tar självklart emot alla sorters sponsring från er utan klagomål. Sisådär ett par dussin risgöts korvar klarar vi oss ett tag på.
Summan av kardemumman är alltså; COOPs risgröt - ingen hit, ingen hit alls.

No comments:

Post a Comment