Monday, December 13, 2010

Day 06 – Your day

Vi vaknade när sambon kom hem, sen var det upp och gå igenom de vanliga morgonrutinerna. Vi bestämde träff med F och barnen eftersom vi båda var så senila att vi trodde att vi hade gjort det i helgen, men glömt bort det. Vi tittade en liten stund på den hemskaste av de hemska, den gula tvättsvampen.

Jag kollade skolan på internet, jag hade blivit godkänd i en kurs som var tråkigare än tråkigast och jag blev glad. Orkade inte ens känna mig missnöjd över att det bara blev ett G, så jobbig var den. Och urtråkig.

När F och barnen kom skulle vi leka ute. Det gjorde vi. I 10 minuter, sen frös vi och gick in. 12 minus, är tolv minus även i termobyxor och jacka (note to self; underställ till mig och Lilleman ska inhandlas innan Österrike, annars avlider jag av kylan).

Sen gjorde vi allt det som jag redan skrivit om. Pussades och grät och fikade och njöt. Och tog dåliga bilder med kameran som får mig att gråta av frustration (jag antar att det är mig det är fel på). Sen var det dags att sova och F och barnen begav sig.

Lilleman sov och jag bloggade, skulle redigera bilder, skrev inköpslista och matsedel, fick tidning och kakmix på posten.

När Lucas vaknade grät jag när jag såg att han packat upp varenda julklapp jag slagit in (note to self again: ställ ingenting viktigt för nära buren där vilddjuret sover). Sen gick det över, man kan ju stryka böcker tänkte jag och blev gladare. Sen hälde han ut en hel vattenkanna vatten på golvet och jag blev lite förkrossad igen.

Sambon vaknade. Jag fick ett samtal som gjorde lite ont i magen. Sen gick vi och handlade. Gick hem och packade upp. Mammas sambo kom och räddade vår dammsugare som jag använt utan påse utan att veta om att jag höll på att döda den. Sen åt vi och mös och nu sover Lucas. Snart.

Så nu ska jag läsa bloggar, lägga upp maskor till mina strumpor, titta på film och äta clementin. Sen ska jag sova. Eller läsa en bok. Bok blir det nog för den jag läser nu är riktigt bra. Glöm att ni har en dotter.

Vi kan kalla det dagens lästips.

No comments:

Post a Comment