Saturday, December 04, 2010

Raggsockor

Mina älskade raggsockor var nog av lite tvivelaktig kvalité för dom har nu fler hål än vad som är funktionellt. Och mitt mission att hitta ett par nya verkar vara omöjligt (om man inte nöjer sig med fula grå, eller gröna från militärens outlet). Jag vill ha färggranna lite knasiga strumpor. Sådana som man blir glad av att ta på sig på morgonen.

Men tydligen är jag den enda eftersom ett sådant utbud inte verkar stå att finna. Hopplöst.

Det verkar som om jag inte har något val. Jag får lära mig att sticka egna. Tråkigt bara att garn inte är så billigt längre och att jag har så svårt för att sticka med fyra stickor, får väl skaffa en rundsticka. Man borde väl kunna sticka strumpor på en sådan? Färgbyte (garnbyte överlag) år jag också väldigt dålig på, men det får bli ett senare problem var man ska göra av alla stumparna.

Usch. Detta känns som ett lika omöjligt mission.

No comments:

Post a Comment