Tuesday, January 10, 2012

"First mate"

fast jag egentligen har tankarna iställda på vårmode (redan) så har jag ett litet lager med mer höstiga nagellack som ska testas först. detta är första gången (pinsamt) som jag testar ett lack från china glaze och passande nog är det "first mate". en djup marinblå krämfärg som är riktigt snygg. Konsistensen var aningen tunn (täcker dock helt perfekt!) men kan "rinna ut" för den ovane (alltså mig - ovan vid china glaze). två lager räcker för kanon täckning.

alltså jag må vara partisk (älskar ju alla lack) men detta är super. älskar't. det enda minuset är hållbarheten. knappt ett dygn och det flagar till höger och vänster. känns inte så super att h&m's budget lack håller bättre än china glaze som är betydligt dyrare.

Färgen är är inte alls lila, så som det verkar på bilden, utan mörkt blå. på mig blev den så mörk att sambon som inte intresserar sig så mycket för nyanser konstaterade att den var svart. men vad vet han. blå är den, tjusigt marinblå- hade lite svårt att hitta något bra ljus och det är aningen svårt att fotografera när man inte har något vettigt objektiv. kanske dags att råda bot på det.

china glaze hittar man bl.a på kicks och går på dryga hundralappen.



sailorpinuppan hittar ni h ä r

No comments:

Post a Comment