Tuesday, January 03, 2012

looks great on you

way thanks a bunch!


håller med fullständigt. h&ms ovan nämnda lack har en varm färg som känns som en blandning mellan cognac/whiskey, orange och tegel. egentligen känns den mer sensommar/höst än new year - new beginning, så det får nog ligga och gosa till sig i nagellackslådan tills löven på träden börjar skifta färg i september/oktober. men då kommer det också att göra sig jävligt snyggt till mina bruna skinnstövlar.



lacket påminner om;

sensommar/höst - bruna skinnstövlar/boots - gamla ridbyxor med pösiga höfter - gamla pipor - sherlock holmes - basset hound - 1800-tal - konjakskupor och gamla wiskeyflaskor - gamla läder koffertar.

två tjugor kostar nästa sensommars hetaste lack. kom ihåg var ni läste det först.

Detta är ett av en hel drös med lack som kom i min ägo genom julklappar. vinster och mellandagsrea förra året. Det ska bli kul att testa resterande lack också, men först har jag en fullspäckad arbetsvecka framför mig och inom vården råder, som ni kanske vet, nagelllacks förbud. buhu.


update: tydligen ska man om man håller på med sådana hära nagellacks swatchar berätta hur många lager (2), hur man tycker att täckningen är (bra, nagellack blir alltid en teeny tiny bit randigt på mig, beror väl på nagelns form och att jag aldrig förstått mig på trams som underlack), om man använt överlack-underlack-någonsorts primer whatever (näe, vad är det?) samt hållbarheten. hållbarheten på detta alltså. målade på det i söndags (1 januari) och tog bilderna idag (3 januari). därimellan har jag städat, plockat undan julen, renbäddat, tvättat två dgara, lagat ex antal mål mat samt tagit ett par duschar och lacket, det sitter som berget. billigt betyder inte alltid dåligt.




No comments:

Post a Comment