Sunday, January 01, 2012

nails, nails, nails


jag tycker att vi (jag) börjar det nya året med att önska oss (mig) lite nagellack. jag är ganska (läs; jätte) såld på OPI's nagellack, men faktum är att jag är lite för snål för att lägga etthundrafemtio riksdaler på ett(!) lack. men såhär i rea tider eller om man har vägarna förbi us and a så kan man göra fynd. lacken ovan finns på min önskelista i detta nu (så tänk på mig om ni råkar ramla över något grönt i fynlådan på närmast åhlens eller kicks)

kanske inte så soliga färger, men innan våren och sommaren ska vi ju klara av att lämna det sista av julskimmret bakom oss (därav miss piggy lacket, om jag bara får ha det lacket på mig kan jag låtsas att varje dag är picture perfect chistmas) och vi ska fira saint paddy (grönt, grönt, grönt - råkar också vara min favvis färg alla kategorier) det är därför paletten håller sig lite mer down to earth.

lagom till april då blaffar vi på med orange, rosa och gult. och i maj solar vi tassar med klor målade i lila och korall, men fram till dess kör vi dessa godingar.


2 comments:

  1. Min vän Mawii är nagellacksfaschist och visade mig en sida från USA där man bla kunde köpa seche vite som kostar 159 pix på kicks för dryga 30 kronor.

    Ska höra med henne om hon vet någon liknande som säljer OPI. Only for you my friend!

    ReplyDelete
  2. Det får du gärna göra min vän! Problemet är bara att oftast är frakten snordyr + 50% av priset i tull och andra avgifter, så det brukar sluta med att priset blir nästan detsamma. Om man ska ha någon flyt får man försöka med webbshoppar i UK för då slipper man tullen.

    ReplyDelete