Tuesday, January 24, 2012

När man snöar in på att renovera ett badrum som man inte har.

Sitter på pinterest och blir inredningssjuk. Drömmer mig bort bland gamla vaskar, paneler och lejonfotsbadkar och undrar var jag någonsin ska kunna hitta liknande alternativ i tråkiga, stilrena, avskalade Sverige.

Jag är väl inte så värst färgglad själv heller, men jag gillar det rubusta, det charmiga, det detaljrika och inte det kantiga avskalade som har varit så modernt i många år. Bara tanken på en massa björkfaner får mig att kräkas lite i munnen.




Ett badrum fyllt av charm. Fast hade det varit mitt hade jag nog gjort såhär med panelen;




Målat den i någon tjusig färg. Typ gråblå som på bilden, eller mer seafoam/grönblå eller ljusgul eller kanske rosa. Ljus korallrosa och med en sådan där takkrona. Skitsnyggt.

Fast jag vet inte om det riktigt om det rosa hade fallit sambon i smaken.

No comments:

Post a Comment