Sunday, January 15, 2012

Nails: KICKS make up - "Oxygen Forest"

När jag var på KICKS under mellandagarna stod jag och velade hemskt länge över deras egna nagellack. Till slut så fick faktiskt två stycken följa med hem. Skimmerlack. Jag som inte ens gillar skimmerlack. Jag gillar cremé, jag gillar glitter, jag gillar matt, jag gillar flakes, holo och metallic - men inte skimmer. Så sen jag kom hem med dom där två lacken har jag gått och retat mig en del. Onödigt att köpa något som inte kommer att användas, unt so weiter.


Idag testade jag i alla fall det ena i brist på sysselsättning. Slängde på ett lager "Oxygen Forest" undertiden jag tittade på första avsnittet av "House of Lies" - ingen hit direkt, men man får kanske ge det ett avsnitt till.

Anywho. När lager nummer ett torkade så syntes det inte så mycket skimmer - det såg faktiskt ganska matt ut. Ett lager till och det var ett faktum; skitsnyggt mörkgrönt skimmerMATT nagellack. Inte alls vad jag förväntade mig. Verkligen en positiv överraskning. Dock hade det nog kunnat må bra av ytterliggare ett lager för ännu bättre täckning, men det hade jag inte tid med idag.



Lacket finns såklart på KICKS och kostar ungefär två tjugor. Rena kapet alltså!

No comments:

Post a Comment