Tuesday, January 17, 2012

The list!

Majsan länkade och ville att jag - J A G - skulle fylla i följande lista och vem är då jag att neka liksom. So here goes;

VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?



För tio år sedan var jag 15 år gammal, tyckte att skolan var pest, slutade äta och ägnade mina kvällar åt att åka shotgun med någon av de snygga killarna som jämt hängde invid torget. Vi drack häxblandning, träffade skumma typer och trodde att vi var coolast i världen och att vi visste allt och lite till. Vi var unga och dumma och kända att vi hade the time of our lives.

Idag är jag glad att vi överlevde.

Och samtidigt som det var en väldigt destruktiv fas i livet skulle jag aldrig velat vara utan den. Jag fick en av mina bästaste vänner på kuppen jue.

Men ibland när jag tänker på det behöver jag både en och två skämskuddar.




VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?


För ett år sedan var jag mitt uppe i min undersköterskeutbildning, jag drömde om sol och sommar och jag hade inte den vagaste aning om all smärta och glädje som skulle landa hos oss året som låg framför mig.

FEM SNACKS DU GILLAR


. Choklad. I alla former.

. Cheez ballz


. Cheesecake
. Sura gröna flaskor bland lösgodiset.
. Sourcream and onion chips med en bit choklad och en sådan där haribo napp. Typ som en ganska underlig s'mores.


FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:


Skitmånga. Ni skulle höra mig i bilen.

. Allt med Maria Mena, Melissa Horn eller Nickelback.

Annars är jag himla bra på att liksom nynna/mumla/waila i versen och sen klämma i som bara den i refrängen. Det är jag micket bra på. Typ bäst.


FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:


. Köpa drömhuset och inreda det precis så som jag vill. Sambon kan få inreda ett spelrum i källaren och sen är det jag som bestämmer resten. Om han är snäll. 

. Köpa sånt som jag har varit alldeles för sparsam för att slösa pengar på innan. Fast just nu kommer jag inte på något - men jag skulle liksom unna mig om det fanns något jag hemskt gärna ville ha. En cykel med cupcakes på t.ex. 

. Skämma bort familjen och närmsta vännerna. Vad är det för vits med att ha lots of cash om man inte har någon att dela glädjen med?

. Skänka bort lite till vettiga organisationer. Sådana där chefen inte sticker med pengarna. 

. Bara jobba lite ibland och ägna resten av tiden åt familjen och mina drömmar.  



FEM DÅLIGA VANOR

. Jag har ganska dåligt tålamod. Om jag har en bild i huvudet på hur någonting ska bli kan jag nästan bryta ihop fullständigt om det inte blir så.

. Jag tittar på alldeles för många serier. Eller vänta. Är det en dålig vana, egentligen?

. Det kan hända att jag skjuter upp tråkiga saker.

. Jag har alldeles för lätt för att bli besatt av saker.

. Micket, micket dåligt självbild.




FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA


. Mysa med familjen

. Pyssla i photoshop

. Baka och laga mat

. Hitta nya kul affärer samt göra loppfynd!

. Göra kulturella saker (läs; titta på serier och filmer och läsa böcker (oftast inte av nobelpristagare)-


FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA


. Långkjolar och långklänningar i sånt där sladdrigt t-shirtstyg.

. Strumpbyxor och vanlig kort tröja (Jo, det finns människor som går ut så - gärna tillsammans med vita trosor. Verkligen classy när man ser färgen på underkläderna genom strumpbyxorna och man kan undra om dom aldrig har hört talas om kjol/klänning/tunika/shorts liksom)

. Nätbrynja

Annars är jag nog inte sådär svår när det gäller kläder, eller så är jag för trött för att tänka ut något just nu.

FEM FAVORITLEKSAKER

Utan inbördes ordning.
. Datorn


. iPhonen


. Räknas nagellack?

. Mina köksapparater.

. Systemisen (kameran, duh!)

TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR UTMANINGEN

Mirijam (fast det kanske är fusk, hon har ju redan gjort den)

Hannan

Karin

Lisa

Cathy

Matilda

Anna


Och följande tråkmånsar som inte har någon blogg. Buh!

Lina

Frida

Maria



No comments:

Post a Comment