Monday, January 02, 2012

vissa dagar

ni vet dom där dagarna. dom som inte blir som man tänkt. man kan kse stiger upp och tänker att idag, idag ska jag äta nyttigt/träna/inte hamna i bråk med barnen-maken-makan-sambon/jag ska vara glad-nöjd-peppy/jag ska gå ut och få frisk luft/hinna med det där som jag skjutit framför mig så länge/or whatnot. men när kvällen kommer sitter man där och är inte ens i närheten av nöjd med dagen. det blev pizza till middag och enda motionen är den från soffan ut till köket. tvättpåsarna står fortfarande vid dörren och dammsugaren surar i ett hörn. ungarna har lagt sig och det är enda anledningen till att huset är fritt från skrik och tårar.

idag har varit en sådan där dag.

därför höll jag nyss på att gråta av frustration för att nagellacks swatchen blev totalt värdelösa i tråkigt toaljus och med fel objektiv för att jag inte har fått tummarna ur att göra det i dagsljus. swatchen får vänta, men jag insåg att man kan ta foto på annat än nagellack på toa. på sig själv till exempel.


det måste väl kunna räknas som ett ganska gott dagsverke? right?

No comments:

Post a Comment